I grunden utan skuld

Godmorgon på er ! Nu har jag läst klart deckaren, vaknade elva och läste ur den. GRYMMMMM bok helt klart. Spännande heeela tiden. Boken är i i olika tider, två olika. Och i slutet hör det samman allt ihop. Låter krångligt men tilloch med jag förstår då är det enkelt.
Den heter I grunden utan skuld. Skriven av Viveca Sten
En mörk höstkväll
försvinner en ung flicka spårlöst på Sandhamn. Kriminalinspektör Thomas Andreasson från Nackapolisen deltar i sökandet, som försvåras av stormar och regn. Till slut ger polisen upp och flickan antas ha drunknat. Några månader senare är Sandhamn inbäddat i snö och is. Thomas barndomsvän Nora Linde har av en slump fått reda på att hennes man varit otrogen. Förtvivlad åker hon ut till ön med sina söner för att få tänka i lugn och ro. När barnen en dag leker ute i skogen gör de ett makabert fynd. Den förvunna flickan har bragts om livet och skändats på ett fruktansvärt sätt. Varför har hon blivit utsatt för sådant raseri? Och kommer mördaren att slå till igen?


Nu loggade jag in på facebook och FridaJ uppmanade om att det bara är 16 veckor kvar tills vi reser till Mallorca, men vi kom fram till att det är 20 veckor men iaf.  Det är ett drömm hotell, nära centrum, gratis gymm och flera aktiviteter som pingis&tennis. Många olika pooler men framför allt så är det ju nära till HAVET. Det kommer bli helt fantastiskt. Något jag verkligen längtar till. 

Nu med havsbilder i huvudet så ska jag ta mig en frukost och se vart dagen bjuder på. Det är söndag och jag har inga vidare planer för dagen tänkte åka lite skidor och sen bara ta't lugnt. Det är ny vecka imorgon och skolan börjar, inget jag ser framemot men inte något jag stör mig på heller. Roligt att träffa människor igen inte för att det vart så länge sen men ba gå tillbaka till det vanliga.  Jaja nu blir det frukost hejdå!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback