Halloween cupcakes!

Goddag! 
Vaknade kl nio och åt frukost och fick lust att baka så jag cyklade till affären, tog mig en evighet för jag hade motvind men kom ju hem med ingredienserna i alla fall. Sen började jag på att och två timmar senare så blev resultatet såhär: 




Muffinsarna/cupcaksen: (jag gjorde en sats för spindelnätskakorna och en sats för spökena) Spindelnäten har kakao i smeten och spökena är "vita" innuti.)
till 15-20 st:
- 100g smör
- 3 ägg
- 2 dl socker
- 4 dl vetemjöl
- 2 tsk bakpulver
- 1 dl mjölk
- 4 msk kakao (till bruna smeten)
- lite vanlijpulver (till den vita smeten).
- nougat bitar (till den vita smeten).
 
Rör ihop socker & äggen och vispa länge så de blir fluffigt (annars sjunker kakorna). Smält smöret och sedan rör ihop allt i en bunke. Kakao till den bruna smeten och lite vaniljsocker till den vita. Nougatbitarna tryckte jag i när den vita smeten låg i formarna innan gräddning. Grädda i mitten av ungen i 12-14 minuter. Låt dem svalna!!!
 
Frosting: (för en smet).
- 2-2,5 dl florsocker
- 50g smör 
- 100g philadelphiaost.
- 1 tsk vaniljsocker
- 2 msk kakao (till de bruna kakorna).
 
Smält smören och ställ in i kylen så den svalnar. Lägg i osten, florsockret och vaniljsockret i en bunke. (lägg i kakao till den bruna). Häll i smöret till sist och låt krämen svalna samtidigt tills både krämen och muffinsarna är svala. Annars smälter allt och det blir kaos! 
 
Sen bredde jag på den bruna krämen på de bruna muffinsarna och den vita krämen på de vita. Därefter skärde jag runda bitar från vit marsiparn som jag sedan la på och sen "sprittsade" på med olika färger så det skulle lika extremt farliga spöken... 
På de bruna försökte jag göra lite spindelnät. 
 

Åhh vad gott det ser ut!! Kan ju hoppas att jag också blir sugen på att baka... :)

Och tack för att du röstade, finis <3 :D

2012-11-01 kl 13:37:15

vilka tjusiga cupcakes!

2012-11-07 kl 16:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback