hej igen

Har läst igenom ett antal månader i bloggen nu och ler för mig själv. Är glad att jag sparat denna i så många år så jag har allt att läsa igenom och minnas om och om igen. Endast därför jag sparat bloggen så pass länge för jag vet att det är så härligt att minnas. Jag känner att jag borde fortsätta skriva för att jag ska ha fler år att titta tillbaka på men samtidigt så har jag ändå haft den genomde viktigaste och mest utvecklande åren känns det som. 
Allt är över som har med skola att göra. Studenten är gjord och jag saknar den mer än någonsin. Eller jag saknar alla vänner i skolan, att ha den där obligatoriska skolan som trots allt ger en pengar och "tvingar" en att umgås med människor. Hur bra är inte det? Men jag tycker om nutiden också. Sommaren var den bästa sommaren tror jag. Trots jobbiga stunder så var det så mycket mer övervägande bra dagar. Älskar mitt gäng med vänner som jag umgåts med sedan början av året och fortfarande. Kanske ska säga att 2014 var ett av de bästa åren trots att vissa stunder var sämst med kärlek och så vidare så kan ju inte allt va perfekt. Men jag har sett till att njuta av allt annat. Alla utgångar, alla grillkvällar, roadtrips och allt jobb. Hur bra som helst när jag tänker efter. Men sen har min fina Frida flyttat till Australien för alldeles för många månader. Jag är så otroligt glad för hennes skull att hon gör detta men jag saknar henne, vi sa hejdå på topp med en helt fantastisk middag tillsammans och då gör det att man förstår hur jäkla bra hon är och blir ännu mer ledsen att hon åkte iväg. Men oj vad jag hoppas att hon njuter och har det bäst! 
Det är läskigt att tänka på att man måste ta tag i sitt liv helt plötsligt. Jag vet verkligen inte vad jag vill. Jag har så många önskemål men vet inte hur jag ska ta mig till. Jag vill bli brandman mest av allt tror jag men jag vill inte flytta helt själv för att utbilda mig och komma ifrån alla vänner, det vill jag verkligen inte. Sen vill jag jobba inom kost och hälsa. Sen vill jag jobba inom reklam. Sen vill jag bli jävligt rik. Sen vill jag rädda hela världen från fattigdom. Sen vill jag också bli ca 50 år och ha allt det där väljande och pluggande gjort. Jag vill ha en man och barn och hus och leva därifrån. Det är jobbigt att inte veta hur man kommer sluta upp. Kommer jag bli en ensam tant som bara bakar bullar eller kommer jag ha en familj. Ush så jobbigt att tänka haha. Men jag lever ju nu så lika bra att göra allt så bra som möjligt. 
Det är nu 16 dagar kvar tills jag och Stina åker och gör en resa för livet i Miami. En bartenderutbildning i 4 veckor. Jag längtar som bara den och är så sugen på att byta miljö och hitta på något helt annat för en stund. Att det sen är mellan 25-30 grader där gör det inte heller sämre. 
Liten summering på alldeles för många tankar. Hejdå. 
 

Äsch det ordnar sig, om inte annat får vi väl baka bullar och klappa katter tillsammans ;)

2014-10-22 kl 21:17:39

Svar till A som jag antar är Anna;) : Åhhhh kul att det fortfarande finns någon som läser min blogg hihi!
Ja det låter väldigt bra, vår back up plan buddie! :*

2014-10-23 kl 12:27:29

Saker ordnar sig, våra liv har ju precis börjat. Men jag förstår hur du känner, sitter i samma sits som du med att inte veta vad en vill göra..

Ha så kul i Miami och gör det så minnesvärt ni kan!
Kramar/ A1 :)

2014-10-27 kl 23:19:12

En person som dig kommer aldrig behöva oroa sig över att spendera sitt liv ensam, om inte så önskas förstås. En fin människa är alltid älskad. Lycka till med framtiden.

2014-10-28 kl 12:58:27

Svar till pinsamtanonym: Snälla va inte anonym, vill gärna veta men denna snälla människa är som säger sådana fina ord till mig!

2014-11-02 kl 16:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback