Måndag den 30 Juli

Heej !
Det är måndag, det är ny vecka och jag är riktigt glad. Jag började min morgon med att springa en runda som jag inte gjort på länge eftersom jag cyklade då jag jobbade. Tanken var att jag skulle orka springa en runda på 6km. Men det blev mer än så, 8km blev det och det är mitt rekord. Har aldrig försökt att springa längre än 6-7 km. Och bäst av allt var att jag inte var helt slut när jag kom hem. Så himla skönt att veta helt enkelt. Nu har jag precis ätit klart min lunch och tänkte titta lite på Desperate Housewives.

Norgebilder del 4

Vi åkte upp någonstans vart de nu hette där vi träffade på snön!
Kändes lustigt att inte frysa
På lördagen åkte vi över Norska gränsen igen och kom till Sverige. Vi campade någonstans utanför Göteborg och sedan åkte vi hem på söndagen!

En riktigt fin resa med massvis av vackra vyer och djur!

Norgebilder del 3

Sedan pausade vi vid ett vattenfall
sen åkte vi färga
Under tiden som vi tog dessa bilder från stativet så hörde jag något flåsande och efter ett flåsande till och en blick ut över havet så såg vi vilda delfiner! helt otroligt, har aldrig sett delfiner förut. Som tur var så hade jag kameran precis där så bytte till teleobjektivet och försökte få någon bild, de försvann iväg ganska snabbt men någon bild som litet bevis och minne hihi.
Sedan åkte vi vidare dagen efter och hamnade i Bergen. En liten stad. Det blev mat och lite shopping. Köpte ett vinrött spettslinne och en silvrig haircuff från Bikbok.
Här stod vi under ett awesome vattenfall !
det kommer en del fyra imorgon men nu ska jag sätta på en film och lämna datorn lite grann. Godnatt!

Norgebilder del 2

Floder och berg var utsikten på flera mils avstånd i flera timmar, vackert!
Efter någon båttur på färgan och lite broar så kom vi fram till ön Runde. Vi fick en sådan här utsikt på campingen, kunde inte bli bättre!
På denna ön är det känt att det ska finnas massvis med Lunnefåglar, svartvita med färgade näbbar och oranga fötter. Otroligt vackra. Men vägen dit var inte lika vacker...
Detta var bara en av alla kullar, ca 1 km upp och sedan lika långt ner att vandra. Vi gick upp dit klockan 4 och gick runt där uppe men såg inte dessa lunnefåglar, men vackert var det där med, stup som var 300m djupa  och vackert väder. Vi gick ner igen och lagade mat. Sen sa dem som arbetade på campingen att vi borde gå upp till klockan nio, då får vi garanterat se dem. Lite smått utmattade gick vi upp igen, det var lätt värt det. Fåglarna var superfina, dock lite små så inga närbilder direkt men nästan med mitt teleobjektiv.

Norgebilder del 1

Jag beskriver vad bilderna har att säga under dem så får ni hela resan beskriven på det viset (:
En hoppbild sådär innan avfärd.
Precis fått husbilen.
Efter en natt på campingen Tanumshede.. som vi ej rekomenderar för vi blev attakerade av ägaren för vi stod på hans blommor enligt honom, han bad oss betala extra eller flytta oss omedelbart.. lustikurre men vi fick oss ett skratt iaf. I alla fall så.. efter den natten så passade vi på att titta på runstenarna som var där.
Frida... fisk
"hej, välkommna till denna stavkyrkan" - frida
De sista bilderna är från en stavkyrka.
Detta var en liten del av söndag, måndag och halva tisdagen. Nästa del kommer lite senare ikväll ! :)

Norge 22-29 Juli 2012

Heeej !
Nu har jag varit hemma i några timmar efter en vecka i Norge i husbil med mamma&pappa och min bästa vän Frida! Det har varit mycket körning men i allt de där körandet så såg vi vackra landskap, lunnefåglar, vilda delfiner och upplevde många olika campingar. Det har varit en helt otroligt upplevelserik vecka även om vi suttit mycket i husbilen och åkt runt.
Vi åkte från Jönköping där vi hämtade husbilen kom ända till Strömstad där vi campade första natten. Sedan vidare över till Norska gränsen, förbi Oslo, vidare till andra sidan av Norge. Stannade på olika campingar, körde nedför västkusten och sedan tillbaka över Norge och lämnade idag husbilen igen och kom hem vid tre tiden. Jag är så himla nöjd med min första vecka på mitt sommarlov. Kan ju säga att roligare kunde jag inte få det eftersom min fina Frida följde med!
Jag har massvis med bilder så tänkte börja kolla igenom dem nu och så kommer del 1 upp senare ikväll för det blir förmycket med alla bilder på en gång.

Inlägg till Anna !

Här har du två jättetråkiga bilder men det var dem jag fick tag på just nu. Vi har två helsvarta och en svart-rödspräcklig kvar. Den svartvita blev alldeles nyss hämtad av ny ägare hehe. Men två svartvita och en fläckig har jag att erbjuda hihi puss på dig Anna ! :)

Lördag den 21 juli

Hej hej !
Har blivit morgonpigg nu av att gå upp kl sju för jobbet.. kunde bara sova till halv nio idag.
Slutade med att jag gick ut en och en halv timme med hunden. Skönt som bara den, nu är jag helt mör i benen, gick alldeles för fort känner jag nu. Aa så har min morgon varit. Nu väntar jag på bättre tider och tänkte fortsätta med det tills jag kommer på något, hej hopp!

She ran away in her sleep, thinking of paradise.

I have zero strength when i'm not with you

Nu har jag packat klart, eller för ett tag sedan. Gav upp när jag ändå inte kunde packa ner sånt som jag måste ha tills vi åker. Har suttit och gjort om designen och headern och alltihop helt enkelt. Nu ska jag se om mina föräldrar vill titta på film med mig annars får jag fortsätta vara forever alone ikväll. Ha de gott! :)

Färdig jobbat för sommaren!

Hej hej !
Har jobbat klart nu för sommaren, äntligen sommarlov ! Jobbade till 2 idag, när jag cyklade hem hade jag sån vanlig otur att det ÖSTE ner när jag skulle börja cykla och slutade regna när jag kom hem.. Kunde krama ur vatten ur mina kläder.
Fredag idag och jag ska börja packa, brukar alltid göra de nästan en vecka innan jag väl ska iväg men har inte haft tid. Men nu så!
Bild från idag,

High Chaparral !

Godkväll !
Är hemma efter en heldag på High Chaparral med Pojken och hans mamma och bror! Har haft det himla roligt, tur med vädret, inte en ända vattendroppe! Såg på vilda western showen, åkte tåg och käkade god mat. Tittade runt på alla lustikurrar som klädde ut sig. här kommer en minibomb med bilder från idag:

If there are no ups and downs in your life, it means you're dead.

Sunday 15th

Hejhej !
Gårdagen bjöd på fina vänner, thaimat, gotte och film. Sen en massa prat såklart. Sov hos Anna med Stina, idag drog jag till gymmet i väntan på bussen hem som först gick klockan ett. Tränade en timme och sen hem. Har klippt gräset och lite hemmasysslor för att vara lite snäll sådär. Ska ta och se lite avsnitt av Desperate Housewives nu, har blivit lite fast hehe. Skulle egentligen tränat gymnastik idag, de hade en sån träningsdag idag men hade inte hunnit vara med så länge så får väl vänta tills det börjar till hösten istället.
Ha en fin söndag ! :) (har inga bilder från igår..)

There are far, far better things ahead than any we leave behind.

Last night !

Hallå Hallå !
Kvällen och natten igår hos Hanna och Frida var alldeles underbar! Tacos, Beckfilmer och gottigheter. Perfekt!
Kom hem idag på förmiddagen. Har tränat, ätit och städat och ikväll drar jag till stan och träffar Stina, Anna och Sara. Blir himla roligt det med, har inte träffat dem sedan skolan slutade, synd att inte Jullan kunde! Blir en fin kväll det med. Ha en fin lördag :)

Fredag den trettonde

Godmorgon !
Har varit vaken ett tag. Sett på några avsnitt av Desperate housewives och ätit frukost. Har också hunnit cykla till ica, (nej jag jobbar inte idag) men fick lust att baka och vi hade inte ingredienser tillräckligt så det fick bli en cyklingrunda. Har precis tagit ut muffinsarna, det är chokladmuffins med nougatbitar i och på dem ska jag snart lägga på grädde som har oreokakorbitar i och tillsist som pricken över i:et ska det sättas dit lite noblessebitar. Aa kalas gott tror jag det blir ;) Ringde hit mammas kompis Majlis på lite fika så hon kommer nog snart.

Ikväll ska jag dra vidare och ha Beck-maraton med mina sötisar Frida och Hanna! Like back in the old days! ♥Perfekt!

ge det någon sekund innan du ger upp

Godkväll !
Torsdagen lider mot sitt slut. Jobbade från 8.30-18.15 idag. Har mestadels suttit i kassan så är ganska trött i huvudet nu. Men det är ju chill, är ledig fre-sön, kalas! Blir skönt att slappa av lite grann och mysa med fina människor! Ha en fin torsdag :)

Ledig tid

Goddag !
Slutade klockan kvart över sex igår, cylkade hem och åt sen åkte jag till pojken. Tittade på Jönssonligan, niice! Sov där och det var himla fint. Åkte hem idag, är ledig och det är fett skönt hehe. Har varit ute och sprungit en runda och det var sååå skönt. Han precis hem innan det började regna(y). Ska se film nu och vila lite (:

Måndag den 9 juli

Hejhopp !
Har inte haft tid att blogga men nu så.
I lördags drog jag till frida efter jobbet, vi köpte godis och gjorde oss iordning för kvällens festligheter.
Gick till Thimpen och träffade några andra, hade det riiiktigt roligt! Sen drog vi vidare till ekefestivalen som inte var lika skoj för det ösregnade och frida tappade sin mobil.. Men i övrigt så var kvällen kalas!
I går kom Johannes och vi firade lite smått för våra 18 månader, 1 & 1/2 år! Lagade flygande Jakob, kollade på The vow, awesome film! Sen gick vi 8km i den fina kvällssolen!
Har jobbat idag och jobbar imorgon och torsdag. Ledig onsdag och hela helgen, fint! Hoppas på fint väder då!
Ha det så himla bra! :)

What a day to be alive

Brödbak + en& en annan brännblåsa

Tjena !
Fredag idag och jag slutade klockan ett. Dock var det inget solväder så har varit inne sen jag kom hem. Har bakat bröd samma som förra helgen och de blev nog bättre om man ser på utseendet för de andra såg.. inte bra ut. Meeen jag brände mig satan på handflatan för jag tappade grytlappen när jag tog ut plåten och tog i plåten med bara handen... svider.se!
Nu ska jag testa och se om dem är ätbara. Ha de gött!

Torsdag den femte juli

Godkväll !
Fin dag har det varit. Så skönt att träffa Fridan! Köpte med mig ett par shorts och 2 nagellack med mig hem. Vi åt på ett ställe med pastasallad och sedan tog vi oss en glass och hade det fint! Tog bussen hem och hämtade cykeln och cyklade hem. Tittar nu på tv med syrran och chillar galet.
Imorgon är det fredag och jag jobbar från 8.30-13.00. Hoppas vädret är glassigt så jag kan bättra på brännan sen som jag inte har eftersom jag har inomhusjobb :(  KRAAAAAM

Torsdag den 5 Juli

Godmorgon !
Ska snart dra mig ut och cykla till jobbet. Jobbar till klockan ett idag. Hoppas det är fint väder då för jag tänkte gå ner till sjön och äta min lilla massäck jag gjort med mig och fördriva till tills två då jag tar bussen in till stan. Frida ska med och jag har ingen aning om vad vi ska hitta på men skoj blir det i alla fall ! Saknar henne massor!

WORD

life is about creating yourself.

Godkväll ! :)
Jobbade till kvart över sex idag igen, gick ganska bra idag skämde bara ut mig lite grann när de krabbade i kassan men kunden i fråga förstod mig och fnissade lite istället för att bli sur, skönt hihi. Syster hade lagat spagetti och köttfärssås tills jag kom hem, GOTT! Sen skulle jag klippa gräset men gräsklipparen var typ sönder.. så då slapp jag de höhö. Börjar länna matthet i benen av allt cyklande fram och tilbaka till jobbet. Har duschat och ser på bygglov nu. Ha en fin tisdagskväll :)
sött

Måndag den andra juli

Halloj !
Jobbade från 8.30 till 18.15 idag. Handlade också hem mat så hade både full väska och cykelkorg (eftersom att jag cyklar till jobbet som är ca 8-9km) så var jag rättså väldigt trött nu när jag kom hem. Syster och jag lagade mat och det blev biffar, potatis och dippsås :) Nu blir det Lotta på Liseberg och sedan Wallander !
Några mobilbilder från i lördags,

6.4 mil

Goddagens !
Igår var det lördag och jag bestämde mig för att utmana mig själv lite så jag cyklade till pojkvännen istället för att ta bussen. Det är ungefär 3 mil och 2 km dit så jag var lite osäker om jag skulle dö eller inte men jag överlevde! När jag kom fram så blev det köttbullar och nypotatis och sen gick vi till deras byfest som de har som tradition varje sommar (var där förra året också). Det blev tårta, tipsrunda, grillning och lekar sen gick vi hem och tittade på film och hade det fint! Idag är det söndag och vi gjorde inte speciellt mycket utan bara hade det skönt med frukost och film. Tog mig i kragen och cyklade hem också och jag lever fortfarande, high five!... someone???..

Aa i alla fall, har fått i mig lunch och tagit en välbehövd dusch. Nu ska jag baka bröd!