PIKNIKEN I REGN OCH SOLSKEN

Det ösregnade, sedan blev det solsken, sen bara uppehåll. Hur ska himmlen ha det egentligen ?
Men det gör ingenting, vart väldigt mysigt i alla fall. Vi käkade macka & sockerkaka. Vi pratade massor om hur fort tiden går och kom fram till att jag snart börjar gymnasiet, kändes som om de nyss vart sjuan jag skulle börja. Syster tar studenten, vafan hon åkte ju nyss ner för rushkanan i nian.., tiden rinner iväg som sanden i ett timglas. Spännande och skrämmande.

På tal om rushkanan, en tradition som har varit på vår skola sen min pappa gick där. Den är borta nu, den har rostat bort och säkerheten är tydligen väldigt mycket viktigare detta året så vi får inte gå upp på taket heller. Betygen som niorna får gå upp på en scen och hämta, de tas bort de med för vissa får fler applåder än andra. Rushkanan är förståeligt men tråkigt. Men vafan applåderna, vi kan ju istället gå upp klassvis så får ingen mer eller mindre applåder. Kan ju egentligen lika gärna fira en skolavslutning hemma. Men men det blir nog roligt ändå, det blir ju till hur man gör det. Men tråkigt vill jag verkligen påstå att det är!
 
Nu ska jag ta kemiboken i handen och försöka trycka in det sista innan provet imorgon.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback